Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Únikové hry ve výuce německého jazyka
Hůla, Filip ; Botlík Nuc, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem únikových her a jejich využitím ve výuce. Nejprve byl vytvořen teoretický základ, ve kterém byly detailně rozpracovány jednotlivé složky únikových her. Pochopení všech součástí, jejich funkcí a celého konceptu napomohlo vysvětlit využitelnost únikových her ve výuce, konkrétně nastínit možnosti a limity únikové hry. Ty jsou popsány jak z hlediska technického, tak z hlediska didaktického. únikové hry byly zasazeny do pedagogické teorie, kde nalezly oporu jak v kurikulárních dokumentech, tak v dalších pedagogických principech a teoriích. Charakterizována byla v tomto ohledu role učitele i žáků. Využití únikových her ve výuce bylo konkretizováno z hlediska cizojazyčné výuky, přičemž bylo objasněno, jaké možnosti nabízí únikové hry ve výuce německého jazyka. V rámci praktické části práce byla vytvořena originální úniková hra pro výuku německého jazyka Poklad ve Vídni. Jak indikuje název, úniková hra je zasazena do Vídně, žáci tedy pracují s reáliemi, cizím jazykem a současně rozvíjejí klíčové kompetence. Vzniklá úniková hra byla vytvořena na základě teoretické části, zohlednila všechny důležité složky únikových her, které byly adaptovány pro potřeby výuky. Byly tak zachovány herní prvky, zároveň byly stanovené konkrétní didaktické cíle. Úniková hra byla poté testována...
Využití online komunikace nejen ve výuce angličtiny
LIŠKOVÁ, Iva
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využívání mezinárodní online komunikace v hodinách angličtiny na 2. stupni základních škol. Informační a komunikační technologie mají v tomto případě posloužit ke zvýšení efektivity výuky a také ke zvýšení vnitřní motivace ke studiu anglického jazyka, a to poskytnutím autentického prostoru pro komunikaci se zahraničními žáky podobného věku. Výraznou roli v takové komunikaci hrají průřezová témata a mezipředmětové vztahy s důrazem na zeměpis. V rámci teoretické části práce jsou prozkoumána teoretická východiska mezinárodní online komunikace, za účelem zvýšení potenciálu jejího využití ve výuce. Diskutovány jsou proto klíčové kompetence zejména digitální a komunikativní. Dále také pedagogické a psychologické aspekty tématu. Praktická část se již zaměřuje na konkrétní využití v praxi, přičemž prvním cílem je aktivitu připravit, vyzkoušet a reflektovat. Druhým ověřit, zda mají aktivity opravdu takový efekt, jaký byl zamýšlen - obzvláště rozvoj kompetencí a zvýšení motivace.
Vzdělávací počítačová hra, její tvorba a využití při výuce tematického celku Voda
NOVÁK, Zbyněk
Diplomová práce se zabývá tvorbou a využitím vzdělávací počítačové hry při výuce tematického celku Voda v rámci výuky anorganické chemie na druhém stupni základních škol. Cílem je žákům atraktivní formou zprostředkovat vybrané znalosti, popř. tyto znalosti procvičit, dále pomocí didaktického postupu rozvíjet mezipředmětové vztahy, aktivizovat žáky a posílit jejich klíčové kompetence. Herní příběh se odehrává v prostředí města Mariánské Lázně, s jehož zeměpisnými a historickými zajímavostmi je hráč průběžně seznamován. Vzhledem k dějové vazbě na konkrétní lokalitu je vzdělávací postup v souladu s principy místně zakotveného učení. Teoretická část je tvořena analýzou odborné literatury týkající se především tématu místně zakotveného učení a předmětů STEM. Získané poznatky představují teoretický rámec praktické části, kde je uveden popis vytvořené hry a ověření jejího užití v pedagogické praxi. Výzkum byl realizován dotazníkovou formou.
Vzdělávací počítačová hra, její tvorba a využití při výuce chemických reakcí
PLACHÝ, Ondřej
Bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu a využití vzdělávací počítačové hry (tzv. click and point adventure) při výuce chemických reakcí na druhém stupni základních škol. Cílem tohoto projektu je žákům atraktivní formou zprostředkovat odpovídající znalosti, rozvíjet mezipředmětové vztahy, jejich vnitřní motivaci a klíčové kompetence. Ke hře byly zpracovány i pracovní listy, které hru vhodně doplňují. Děj hry je zasazen do známých znojemských lokalit, s jejichž zeměpisnými a historickými zajímavostmi je hráč v průběhu hry seznámen.
Klíčové kompetence sestry při mimotělní membránové oxygenaci
HOLKUPOVÁ, Klára
Cílem této diplomové práce je zmapovat specifika práce pro intenzivní péči při péči o kriticky nemocného pacienta na mimotělní membránové oxygenaci a zjistit, jaké znalosti a dovednosti musí mít sestra pro intenzivní péči pečující o kriticky nemocného pacienta napojeného na mimotělní membránovou oxygenaci. Ke splnění cílů byly stanoveny tři výzkumné otázky: Jaké jsou klíčové kompetence sestry se specializovanou způsobilostí v intenzivní péči při péči o kriticky nemocného pacienta na mimotělní membránové oxygenaci? Jaké činnosti vykonává sestra se specializovanou způsobilostí v intenzivní péči při péči o kriticky nemocného pacienta na mimotělní membránové oxygenaci? Jaké má sestra se specializovanou způsobilostí v intenzivní péči postavení v multidisciplinárním týmu během péče o kriticky nemocného pacienta na mimotělní membránové oxygenaci? Teoretická část práce se zaměřuje na samotný přístroj ECMO, jeho historii a součásti. Dále jsou popsány rizika a komplikace, které mohou nastat jako důsledek této metody. V neposlední řadě je popsáno potřebné vzdělání a kompetence sester, které mohou poskytovat péči kriticky nemocnému pacientovi na ECMO. Část práce je věnována i ošetřovatelskému managementu péče o takového pacienta. Pro dosažení cílů byla využita kvalitativní forma výzkumného šetření. Empirická část diplomové práce byla zpracována na podkladě polostrukturovaných rozhovorů s devíti informanty poskytujícími vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči pacientům na mimotělní membránové oxygenaci pracujících po celém Česku. K analýze dat byla použita metoda otevřeného kódování. Z rozboru dat jsme získali ucelený pohled na péči o pacienta na mimotělní membránové oxygenaci. Sestry pro intenzivní péči poskytují komplexní vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči a je nezbytné, aby měly dostatečné znalosti v dané problematice a uměly spolupracovat v týmu. Výstupem práce je manuál se základními informacemi pro sestry, které se s mimotělní membránovou oxygenací setkávají poprvé.
Vzdělávací počítačová hra, její tvorba a využití při výuce geochemie
BARTŮŠKOVÁ, Jenifer
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu a využití vzdělávací počítačové hry při výuce geochemie na druhém stupni základních škol. Cílem této hry je žákům atraktivní formou zprostředkovat odpovídající znalosti, rozvíjet mezipředmětové vztahy, jejich vnitřní motivaci a klíčové kompetence. Děj hry je zasazen do známých šumavských lokalit, s jejichž zeměpisnými a historickými zajímavostmi je hráč v průběhu hry seznámen. Teoretická část je zpracována na základě analýzy odborné literatury. Tyto poznatky jsou teoretickým rámcem pro navazující praktickou část, ve které je výuková hra vytvořena a ověřena v praxi. Výzkumné šetření proběhlo online formou a jeho výsledky jsou v závěrečné části práce diskutovány. Na základě zpětné vazby žáků byly navrženy možné úpravy testovací verze hry.
: Studium v zahraničí jako příležitost pro osobnostní a profesní rozvoj budoucího učitele
Horáková, Štěpánka ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá rolí, kterou může mít zahraniční studijní pobyt u budoucího učitele. Zkoumá, které oblasti profesní přípravy mohou být pobytem nejvíce ovlivněny a jak je tato zkušenost posouvá v osobní rovině. Teoretická část popisuje studium v zahraničí, především se zaměřuje na program Erasmus+ pro pregraduální studenty učitelství na 1. stupni. Druhá kapitola argumentuje fáze nabývání učitelské profese a možný vliv studia v zahraničí na ně. Všímá si především vlivu na profesní rozvoj studenta. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá vlivem zahraničního pobytu na rozvoj učitelské osobnosti, a to včetně nabývání klíčových kompetencí. Praktická část je smíšeným výzkumem s cílem zjistit, jak studium v zahraničí rozvíjí budoucí učitele v rámci jejich osobnostních a profesních kompetencí. Analyzuje zkušenosti a subjektivní reflexi účastníků zahraničního pobytu. Data jsou sbírána smíšeným výzkumem pomocí míchání metod, kdy se střídá metoda kvalitativní, kvantitativní a na závěr opět kvalitativní. Nejprve je pozornost věnována hloubkové reflexi konkrétního zahraničního studijního pobytu, poté analýze míry možného vlivu zahraničních pobytů na studenty pedagogické fakulty skrze dotazník a následně rozhovorům s vybranými respondenty. V závěru dochází ke shrnutí klíčových...
Faktory ovlivňující zlepšení vybraných žáků při distanční výuce
Kroupová, Markéta ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Vídršperková, Lenka (oponent)
V období protiepidemických opatření byla prezenční výuka nahrazena distanční formou vzdělávání. Tato práce má za cíl poukázat na žáky, kteří se během distančního vzdělávání výrazně zlepšili nejen ve svém prospěchu, ale i v oblasti koncentrace, motivace a klíčových kompetencí. Teoretická část je věnována problematice distančního vzdělávání a porovnání prezenční a distanční formy vzdělávání. Popsány jsou zde tři fáze uzavření škol (jaro 2020, podzim 2020, leden až duben 2021). Věnuje se složkám klimatu ve třídě, zejména pak rušivým aspektům a jejich vlivu na výuku a soustředění, a dále se věnuje osobnosti žáka a vlivu změny rodičovského stylu na růst osobnosti dítěte. Jedna kapitola je věnována rozvoji klíčových kompetencí v době distančního vzdělávání. Dále je popsána problematika přetěžování dítěte mimoškolními aktivitami na jeho celkový vývoj a učení. Popsána je i vnější a vnitřní motivace k učení. V empirické části jsou zpracovány tři kazuistiky žáků, kteří se během distančního vzdělávání zlepšili v prospěchu, v oblasti koncentrace, motivace a klíčových kompetencí. Jedná se o žáky z malé obce navštěvující 1. stupeň ZŠ. Jsou zde sledovány faktory, které ovlivňovaly učení, ale i rozvoj osobnosti žáka během distančního vzdělávání. Byly vedeny rozhovory s žáky, rodiči a s třídním učitelem formou...
Literatura pro děti a mládež jako prostředek rozvoje klíčových kompetencí na 2. stupni ZŠ
Škuthanová, Natálie ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá rozvojem klíčových kompetencí v literární výchově na 2. stupni ZŠ. Cílem první části je za pomoci odborné literatury přiblížit podobu pubescentního čtenářství, nastínit současnou koncepci literární výchovy, která vychází z rámcového vzdělávacího programu, a představit konkrétní přístupy k výuce literatury odpovídající dané koncepci. Další části práce budou pojednávat o klíčových kompetencích, jejich ukotvení v RVP ZV a jejich možném hodnocení ve školní praxi. Detailněji bude rozebrána kompetence sociální, personální a občanská a přiblíženy možnosti jejich rozvoje skrze literární text ve vyučovacím předmětu Literární výchova. Dále se budeme věnovat současné české a zahraniční literární produkci pro děti a mládež, kde se zaměříme na epické žánry s tematikou sociálního znevýhodnění. Zde nabídneme dle příslušné tematiky seznam knižních titulů s krátkou anotací. V praktické části je poté zpracována didaktická analýza čtyř knižních titulů z předešlého seznamu, která je inspirována naratologickým rozborem, jak jej pojímá projekt Čtenářské kluby. Na základě didaktické analýzy budou představeny dva vlastní návrhy didaktické situace pro 2. stupeň základní školy. Oba výukové bloky jsou založeny na přímé práci s literárním textem, která odpovídá jednotlivým fázím...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.